Tuesday, August 24, 2010

Takdir @ Dugaan

salam my dear friends..dah lama aku tak jengul blog aku..almost 8 month..kesian kat blog ni..slalu aku ke sini klu ade sesuatu yg nak diceritakan atau disampaikan..ramadhan..ari ni dh 14 ari posa..cepat kan masa berlalu..sgt cepat masa berlalu..sket pun kite tak sedar...manusia mcm tu le..mudah lupa..

ramadhan tahun ni...hhmm..jiwa aku yg slalu tenang terduga utk ulung2 kali nye..salah aku ke..salah dia ke..yg pasti kami same2 salah..aku dh tak de tempat nak mengadu kecuali pada Allah SWT kerana hanya Dia yg mengetahui ape yg terjadi pada perasaan aku..ramadhan tahun ni..aku sgt tertekan dan bercelaru...tdo..?? aku tak tau mcm mane nak cte kualiti tdo aku..keje..??sgt tidak produktif..

ramadhan tahun ni..aku cuba utk jadi seorg yg tidak cepat melatah..tp aku perempuan..perempuan yg cukup lengkap dgn sifat sensitif dan cemburu nye..tp ketahuilah sesungguhnye aku telah cuba sedaya upaya utk menepis segala rayuan yg dtg dlm diri ini..ramadhan tahun ini..aku sgt terseksa..hanya padaMu aku memohon ya Allah..kuatkan diri ku untuk terus beramal ibadat..tunjukkan aku jln yg benar..bukakan pintu hatiku untuk terus tunduk pada segala suruhanMu..hanya padaMu ya Allah..hanya padaMu..

ramadhan hari ini...sekali lagi aku terduga..sesungguhnya amat berat dugaan mu ini ya Allah..amat berat bagi umat mu ini ya Allah..tak terjangka sebegini jadinya..namun ya Allah..akan ku usahakan supaya ianya tidak menjadi nya..namun aku pasrah jika ini takdir yang ditentukan olehMu ya Allah...aku redha dengan segala ketentuan Mu..

ramadhan ini..aku memohon padaMu ya Allah..kembali kan semangat ku..kembalikan kegembiraan ku..kembalikan ketenangan ku..aku mohon pada Mu ya Allah..kembalikan kekasih hati ku ya Allah..lembutkan hati nya..bukakan pintu hatinya utk diri ku hanya kerana Mu ya Allah..murahkan rezekinya..bimbinglah dia ke jalan yg benar..sesungguhnya hanya pada Mu aku mohon ya Allah..sesungguh-sungguh nya hanya padaMU ya Allah...

Ameen..

No comments: