Friday, October 9, 2009

PrepErATioN uTk kaHWin..

Olla kwn2..agak mengada kan bunyi post aku kali ni..hehe..tp memang ade nyata nye bile sebut nak kawin kena wat preparation..maybe bg sesetengah org bunyi nye mcm mengada..sebenar nya tidak bagi mereka yg bakal mendirikan rumahtangga..mcm aku jugak..bile dah sebut nak kawin ni mule le berangan mcm2..Insyaallah dalam bln 5 ari bahagia aku akan tiba..tp skang dah rancak mempreparekan diri..aku tak nak last minute sbb tak nak le lari budget ke terlebih budget ke..tak mo menanggung hutang di kemudian ari..amat lah perit nye bile memikirkan hutang2 di kala org hepi2 selepas kawin, aku??..kurang hepi sbb hutang..mintak simpang..

Esok, Insyaallah aku kena pegi cari cincin utk ari bertunang and baju skali..aku kena wat sendiri semua since aku nye bakal tunang tu duk di perairan yg tgh rancak di landa ribut and ombak..ape nak wat..rezeki dia kat tempat org menggali minyak..hope dia selamat hendak nya..siap beli semua tu kena le prepare utk benda lain plak..pakej kawin, catering, dewan, bunga telur..etc..etc..mcm byk..mmg semua aku kena wat sendiri..sian kat mak klu nak mintak tlg dia..betul le ckp org..keje kawin ni bkn main2..especially tang DUIT tu..klu kedekut kenduri pun mcm koboi org pun mengata gak..klu terlebih buh pun org ckp mengada sgt..fenin jugak..bagi aku, bajet kecik pun takpe janji perfect on that day le..I LOVE U, Sallehudin..

tp serius tak sabar menanti hari tu menjelma..macam gatal lak bunyi nye..hehe..lagi besar mak aku nye jemputan rasa mcm lagi besar lak kenduri tu even aku mcm nak wat kecik2 je..janji selamat je..doakan moga perjalanan dan persiapan engagement and my wedding day selamat yek..akan aku jemput korg sume nanti..

2 comments:

Unknown said...

ishh bukan macam gatai..mmg gatai pon kak hani nih..babab nnti br tau...

LampuMeja said...

i mcm gatai kan..malu...uwaaaa...